facebook-icon twitter-icon linkedin-contel: 020 41 14 190

transparant logo

nieuws

Plezierig samenwerken aan een geslaagd evenement

Limmerick Plezierig samenwerken aan een geslaagd evenement

Wanneer is de organisatie van jouw evenementen vlekkeloos verlopen? Je stuurt je personeel aan op weg naar het einddoel: een geslaagd evenement. Dat einddoel is altijd hetzelfde, alleen de weg ernaar toe kan nogal wisselen.

Ik ben van mening dat plezier hebben tijdens werktijd enorm belangrijk is en dat het doorwerkt op de bezoekers. Personeel is blij en bereid om een tandje harder te gaan op het moment dat ze zich gewaardeerd voelen, er sprake is van een goede informatievoorziening, voldoende rustpauzes, goede materialen en voldoende eten en drinken. Dit vergt een goede werkvoorbereiding.

Blije medewerkers

Verdiep je in de wensen van je personeel en pas je dienstverlening aan hen hierop aan. Het personeel in de evenementenwereld is divers, de ene is heel bewust met zijn gezondheid bezig en de ander houdt van een borrel en een sigaretje. De catering voor het personeel kan je hierop afstemmen: geef mensen de keus uit bijvoorbeeld salades, gezonde broodjes en verse fruitsappen maar ook gehaktballen, broodjes kroket en energiedrankjes. Wie lange dagen moet maken heeft behoefte aan de juiste maaltijd.

De kleine dingen maken ook het verschil: een blijk van dank voor de inzet simpelweg door een schouderklopje, door te zeggen dat het goed gaat of dat het geheel er mooi uitziet.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Een goede werkplanning en goede informatievoorziening zijn goud waard. Het stelt medewerkers in de gelegenheid voldoende pauze te nemen en door te werken op het moment dat er echt iets af moet. Bijvoorbeeld, vlak voordat de show begint of wanneer men achter op schema loopt vanwege onvoorziene omstandigheden.

Daarnaast kan ik als technicus niet voldoende herhalen hoe belangrijk het is om van tevoren helder te hebben welke materialen je precies nodig hebt zodat je team prettig kan werken. Zorg ook voor een back-up plan en extra tools om eventuele onvoorziene technische problemen op te lossen en frustratie in het team te voorkomen.

Als betrokken licht- en geluidstechnicus lever ik graag een positieve bijdrage aan de organisatie van jouw evenement. Ik verzorg de technische voorzieningen dusdanig dat jouw team prettig kan werken. Organiseer jij binnenkort een evenement? Neem contact op. Ik kijk uit naar een plezierige samenwerking.

4 gouden tips voor jouw Amsterdam Canal Parade bootfeest

Groot feest en gekte in de stad. Op 4 augustus vindt de Amsterdam Canal Parade plaats. Een jaarlijks spektakel waaraan 80 boten door de Amsterdamse grachten varen en alles uit de kast halen om een onvergetelijke ervaring te creëren. In de afgelopen jaren hebben wij talloze klanten geholpen bij het organiseren van hun bootfeest. Daarom geven wij vier tips voor een geslaagd Canal Parade bootfeest.

limmerick 4 gouden tips voor jouw Amsterdam Canal Parade bootfeest header

1) Kies de juiste speakers

Bij de Canal Parade hoort natuurlijk goede muziek. Kies goede geluidsapparatuur, zodat de feestvierders op de boot en aan wal het geluid goed kunnen horen. Kies bijvoorbeeld voor line-array speakers! Deze speakers maken een smalle bundel van het geluid en produceren hierdoor kwalitatief goed geluid alleen daar waar jij vaart. Line-array speakers kun je prima richten op de kades, zonder dat de wijk wordt overspoeld met het geluid.

2) Zorg voor voldoende elektriciteit

Alle aanwezige apparatuur op de boot moet gevoed worden door elektriciteit. Hoeveel stroom heb je daarvoor nodig? Breng dit in kaart en zorg voor genoeg energie om het geheel te laten draaien. Het is toch een zonde als halverwege de tocht het geluid wegvalt omdat het aggregaat niet volstaat of leeg is?

3) Maak je apparatuur goed vast

Heb je ook gedacht aan de hoogte van de bruggen op de route? Je elektronische apparatuur moet natuurlijk wel onder alle bruggen door kunnen. Houd er bovendien rekening mee dat de apparatuur goed vastgemaakt moet worden, anders ketst het misschien overboord. Wij adviseren spanbanden voor een goede verankering van alle elektronische apparatuur.

4) Kies voor duurzame feestartikelen

Wist jij dat vanaf 1 maart 2018 een nieuw evenementenbeleid van kracht is gegaan in Amsterdam? De gemeente streeft naar duurzame evenementen in de stad. Bouw een duurzaam feestje! Kies bijvoorbeeld voor een vuurwerkfontein; het is herbruikbaar, creëert mooie vonken, geeft geen residu en is veilig vanwege de koude vonk. Daarnaast zijn biologisch afbreekbare confetti kanonnen een sfeervolle aanrader.

Met deze vier gouden tips kan jij bouwen aan een fantastisch Canal Parade feest vol muziek, zang en dans. Kan je hulp gebruiken bij het selecteren van speakers, het goed vastmaken van je apparatuur, het aanleggen van een aggregaat, de aankoop van duurzame feestartikelen of heb je andere vragen? Neem contact met ons op.

Limmerick, licht en geluidsverhuur voor grote en kleine evenementen

Wil jij een feestje of een compleet evenement organiseren? Ben je daarvoor op zoek naar een partij die licht- en geluidsapparatuur verhuurt in de regio Amsterdam? Dan ben je bij Limmerick aan het juiste adres! Wanneer je op zoek bent naar geluidsapparatuur voor een evenement, een bedrijfspresentatie of een verjaardagsfeestje dan wil je er natuurlijk zeker van zijn dat alles goed geregeld is. Niets is vervelender dan er te laat achter komen dat de apparatuur niet goed werkt. Daarom is het wel zo fijn als je iemand hebt die er verstand van heeft en jou van een advies kan voorzien bij het huren van de juiste apparatuur voor licht en geluid.

Maak jouw evenement compleet!

Het aantal personen, de gelegenheid, de ruimte, zomaar een aantal zaken waar je rekening mee dient te houden bij het kiezen van de juiste geluidsinstallatie en audiovisuele apparatuur. Daarnaast wil je het misschien nog mooier maken met special effects zoals een complete lichtshow of lasershow.

Licht en geluid verhuur voor feestjes

Voor vrijwel ieder feest kunnen wij je helpen bij het huren van licht en geluid. Ben jij op zoek naar een totaaloplossing dan bieden we een pakket inclusief: dj-apparatuur, geluidsinstallatie, lichten en wij komen het ook nog eens bezorgen en aansluiten. Wil je alleen losse onderdelen huren zoals een muziek box en een discolamp voor in de woonkamer dan is dit ook mogelijk. Het hangt allemaal af van wat jouw wensen zijn, want het is jouw feestje! Alles is mogelijk bij ons, je kunt dus ook zelf samenstellen wat voor licht en geluidsapparatuur je wilt huren.

Licht en geluid verhuur presentatie

Ook als je niet op zoek bent naar licht en geluid voor een feestje dan kunnen wij je verder helpen. Wij zijn namelijk ook gespecialiseerd in licht en geluid voor product- en bedrijfspresentaties. Denk bijvoorbeeld aan professionele speakers, microfoons, beamers en licht.

Waarom Limmerick?

Wij hebben al 15 jaar ervaring in de entertainmentindustrie en verzorgen complete theaterproducties, maar verhuren ook dj sets, licht en geluid, microfoons en audiovisuele apparatuur voor iedere gelegenheid. Denk daarbij aan bruiloften, verjaardagsfeesten, studentenfeesten. Meer weten? Neem contact op of gebruik onze handige keuzehulp!

 

Prikkel de bezoekers van jouw evenement met goed licht en geluid

 Als licht- en geluidstechnicus op evenementen valt mij het volgende op: bezoekers genieten meer wanneer hun zintuigen op een prettige manier worden geprikkeld. Vervolgens delen ze deze mooie ervaring met anderen via social media. Voilà, free exposure!

 

Hoe prikkel jij de zintuigen van jouw bezoekers?

Mooie belichting en goed geluid spelen hierbij een belangrijke rol; het is een manier om bezoekers visueel en auditief te prikkelen.

 Een belangrijke stelregel is: van goed geluid geniet men, slecht geluid stoort. Goed geluid regel je. Maar hoe doe je dat? Allereerst selecteer je de juiste apparatuur voor jouw specifieke evenement. Wat ga je doen? Wil je muziek draaien? Speelt er een band of een DJ? Worden er presentaties en speeches gehouden? Betreft het een theatervoorstelling? Het type evenement, de grootte van de locatie en het aantal gasten bepalen welke apparatuur geschikt is. Daarnaast dient de apparatuur goed geïnstalleerd en bediend te worden.

Een andere stelregel is namelijk: uit goede apparatuur komt slecht geluid wanneer de apparatuur verkeerd geïnstalleerd of niet goed bediend wordt. De combinatie van een goede techneut met hoogwaardige apparatuur is de beste optie. Dan weet je zeker dat je bezoekers niet worden geconfronteerd met gepiep, gekraak, vervormde klanken of ruis.

 

Limmerick Prikkel de bezoekers van jouw evenement met goed licht en geluid

Ben jij op dit moment een evenement, bijeenkomst of theaterproductie aan het organiseren?

Bedenk dan hoe je de zintuigen van jouw bezoekers gaat prikkelen op zo'n manier, dat zij deze beleving graag delen met anderen. Als jij een geluidsinstallatie nodig hebt, maar eigenlijk niet weet welke apparatuur geschikt is om jouw evenement of bijeenkomst van goed geluid te voorzien, deel het met mij. Ik denk graag met je mee! Door de juiste vragen te stellen, kom ik erachter welke hoogwaardige apparatuur je nodig hebt en wie de juiste persoon is om de apparatuur te bedienen. Het oplossen van licht- en geluidstechnische vraagstukken is mijn passie.

 

Nieuw in het assortiment: Digitale mengtafel Digico S21

Onlangs heeft Limmerick een nieuwe digitale mengtafel aan het assortiment geluid verhuur toegevoegd. Het gaat om de S21 van Digico. Deze digitale mixer combineert een snellere verwerking met een lager energieverbruik. Daarnaast beschikt de mengtafel over kwalitatief hoogwaardige audio-verwerking. Compleet met een digitaal stage-rack met nog meer digitale in- en uitgangen is het dus de ideale digitale mixer!

Het merk Digico

Digico is een Engels bedrijf dat in 2002 werd opgericht. Het bedrijf is gespecialiseerd in het ontwikkelen van digitale mixers die gebruikt worden voor het live mixen van muziek. Een van de belangrijkste kenmerken van Digico-producten is de gebruiksvriendelijke interface. Hierdoor zijn de producten geschikt voor zowel ervaren als beginnende DJ’s.

Geluid Verhuur Digico S21Digitale Mengtafel Digico S21

Waarom een digitale mengtafel gebruiken?

In tegenstelling tot analoge mengtafels, ishet gebruik van randapparatuur nauwelijks meer nodig wanneer er gebruik wordt gemaakt van een digitale mengtafel. Ze kunnen worden ingezet tijdens onder andere live concerten, evenementen en theatervoorstellingen. Een mengtafel kan eigenlijk niet ontbreken wanneer je besluit geluidsapparatuur te huren voor jouw evenement.

Geluid verhuur bij Limmerick

Ben je van plan een evenement te organiseren en wil je graag geluidsapparatuur huren? Limmerick geluid verhuur beschikt over veel kennis omtrent (digitale) mengtafels en geluid verhuur in het algemeen. Meer informatie? Neem contact met ons op.

 
Stel een vraag
1000 tekens over