Hoe overtuig je mensen om naar je evenement te komen?

Hoe overtuig je mensen om naar je evenement te komen?

Hoe goed denk jij na over je evenement? Zo goed, dat jij ervan bent overtuigd dat men massaal komt? Zorg jij voor een unieke ervaring, iets waarvan mensen denken: daar moeten we heen? Overtuig jouw publiek om naar je evenement te komen en zet de volgende actiepunten standaard op jouw ‘to do list’.

Aantrekkelijke datum plannen

Houd rekening met andere activiteiten in de buurt of in jouw netwerk die de komst van jouw gasten negatief kunnen beïnvloeden. Stel nou dat er die dag een ander interessant evenement plaatsvindt, er 40.000 mensen de stad doorrennen vanwege de Dam tot Damloop of er een belangrijke voetbalwedstrijd is. Bekijk altijd eerst het keur aan evenementen op de beoogde dag voordat je de datum van jouw evenement definitief vastlegt.

Bijzondere locatie selecteren

Selecteer een locatie waarbij je doelgroep het idee krijgt dat ze iets gaan beleven op een bijzondere locatie. Uiteraard hangt de locatiekeuze af van de sfeer die je neer wilt zetten. Organiseer je bijvoorbeeld een luxe evenement in de regio Amsterdam? Denk dan aan het Rijksmuseum, een mooi paviljoen aan het water of in het park, of aan een hotel met een mooi uitzicht over de stad.

Geïnteresseerden herinneren

Stuur een paar dagen voor het evenement een herinnering per mail. Je kan de herinnering ook gebruiken om geïnteresseerden alvast de sfeer van je evenement te laten proeven.

Gasten laten smullen

De catering alleen al kan een reden zijn om naar jouw evenement te komen. Als je bijvoorbeeld een sterrenkok hebt geregeld om voor de gasten te koken, dan weten die dat ze erg lekker eten krijgen.

Is een sterrenkok boven het beschikbare budget, dan trek je sowieso meer mensen met goed eten; met name als je evenement rond etenstijd plaatsvindt. Communiceer van tevoren dat er catering is zodat men weet dat er goed voor de inwendige mens wordt gezorgd.

Interessante sprekers uitnodigen

Voor iedere doelgroep is er een interessante spreker te boeken die mooie verhalen en ervaringen deelt en hiermee de avond siert. Zo een inspirerende persoonlijkheid waarbij jouw doelgroep zoiets heeft: dit wil ik niet missen. Armin van Buuren voor jongeren, Annemarie van Gaal voor een groep zakenvrouwen en André Kuipers voor klein en groot. Laat de interesses en behoeften van je doelgroep leidend zijn bij de keuze van de spreker.

Gasten vermaken

We all like to be entertained! Zorg ervoor dat het entertainment een goede sfeermaker is en laat je gasten van tevoren weten dat ze zich geen moment zullen vervelen. Dansoptredens, een cabaretier, een (table) magic act; van alles is mogelijk. Wees creatief en origineel in je keuze om je gasten te vermaken.

Evalueren voor een volgende keer

Doe een korte evaluatie na afloop van je evenement. Wat vond men leuk? Wat was goed geregeld? Wat zijn de verbeterpunten? Je maakt hiermee ook kenbaar dat jij de mening van jouw bezoekers waardeert en dat je een zo goed mogelijk evenement probeert neer te zetten.

Wanneer is jouw volgende evenement? Welke van de bovenstaande punten staan op jouw ‘to do list’? Neem contact met ons op indien jij hulp kunt gebruiken bij het realiseren van één of meerdere van de actiepunten. Wij ondersteunen evenementorganisatoren niet alleen met goed licht en geluid maar ook met het neerzetten van een succesvol evenement.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Ook zin in een evenement? “Met z’n allen” doe je tegenwoordig zo
GROOTS denken, bij kleinere groepen die steeds groter worden…