5 SLIMME TIPS VOOR EEN HOGERE OPKOMST

In deze eerdere blog schreven we al hoe je mensen kunt overtuigen om naar je evenement te komen. Maar deze vijf tips helpen om jouw evenement bij een nog groter publiek op te laten vallen. Ongetwijfeld zitten er praktisch bruikbare tips bij waar je nog niet eerder aan gedacht had.

Tip 1: Nog persoonlijker uitnodigen betekent nabellen

Zelf wel eens een overvolle e-mail inbox gehad? Waarschijnlijk wel. Klanten die je uitnodigt hebben dat ook. Ga er dus niet zomaar vanuit dat ze jouw uitnodiging ook gelezen hebben in de tsunami van informatie waar ze dagelijks mee te maken hebben. Zeker als er geen persoonlijke maar info@ e-mailadressen gebruikt worden is het zinvol om na te bellen en geïnteresseerden persoonlijk uit te nodigen. Met als voordeel dat je meestal ook gelijk het persoonlijke e-mailadres hebt voor de volgende keer. Weten wie er achter info@ zit loont dus altijd de moeite. Nog gerichter bellen? Check altijd even ‘over ons’ op de website of probeer via sociale media, zoals LinkedIn, om de juiste contactpersonen te achterhalen.

Tip 2: Experimenteer met meerdere uitnodigingsboodschappen

Wie een groot evenement organiseert komt er vaak achter dat er verschillende redenen voor mensen zijn om het evenement te bezoeken. Daarom de tip om jouw boodschap voor de directeur of de ondernemer net iets anders te laten zijn dan die voor bijvoorbeeld de marketingmedewerker of accountmanager. Door met meerdere uitnodigingen te experimenteren ervaar je tevens welke boodschap de grootste opkomst oplevert.

Tip 3: Gebruik verschillende uitnodigingsvormen

De tendens tegenwoordig is om alles online te doen als het om uitnodigen gaat. Dus via een e-mailnieuwsbrief of de inzet van social media. Maar misschien dat een persoonlijk geschreven of geprinte uitnodiging in een envelop wel méér opvalt. Ook in offline zijn er allerlei aantrekkelijke alternatieven, zoals opvallende pop-up uitnodigingen die bij het openmaken zelf uit de envelop springen of een bepaalde vorm aannemen.

Tip 4: Zet het evenement op de tijdlijn van de gastspreker

Dit is een slimme manier die bijna altijd wordt vergeten. De inspirerende gastspreker heeft waarschijnlijk een groot sociaal netwerk op LinkedIn of bijvoorbeeld Facebook. Vraag de gastspreker of hij of zij akkoord is dat je een bericht plaatst. Hoe het werkt? Bijvoorbeeld door de volgende tekst te gebruiken: “Trots dat wij @naam gastspreker binnenkort op ons evenement mogen verwelkomen”. Voorzie dit bericht van de link waarop deelnemers zich kunnen inschrijven. De kans dat jouw gastspreker een groter netwerk bereikt dan de honderden e-mailnieuwsbrieven die je gezonden hebt is groot.

Tip 5: Gratis reclame voor jouw evenement

Als je een evenement organiseert met een hoog informatief gehalte dan kan je gratis reclame krijgen door nog twee slimme dingen te doen. Allereerst heeft de lokale of regionale pers mogelijk interesse om deel te nemen en er vooraf gratis over te schrijven. Ten tweede kunnen jouw collega’s natuurlijk ook ambassadeurs zijn van het evenement. Een slimme organisator vraagt aan zijn of haar collega’s of zij de inschrijvingslink willen delen voorzien van een kant-en-klare boodschap. Maak het collega’s dus makkelijk om te delen en je krijgt gegarandeerd hogere opkomsten.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Ook zin in een evenement? “Met z’n allen” doe je tegenwoordig zo
GROOTS denken, bij kleinere groepen die steeds groter worden…