Een evenement met de WOW-factor? Dat doe je zo!

Wanneer is een evenement geslaagd? Het ligt eraan aan wie je het vraagt, maar het beste is om de mening van de deelnemers te vragen. Als zij geïnspireerd en enthousiast de deur uitgaan is er al heel veel gewonnen. Zeker als zij hun ervaringen met jouw organisatie weer delen met anderen. Dit zijn drie factoren om te komen tot een evenement dat de WOW-factor heeft:

1. Zorg voor unieke belevenissen en ervaringen

Je gasten echt verbazen is misschien wel de allergrootste uitdaging. Herinneringen blijven namelijk vooral hangen als er unieke ervaringen zijn opgedaan. Het gaat bij beleving dus om iets te doen wat bezoekers nog niet eerder hebben meegemaakt. Dat hoeft niet altijd een gastspreker van allure te zijn of een technisch hoogstandje, maar kan ook te maken hebben met op-en-top gastheerschap. Zo werd ik ooit enorm verrast tijdens een evenement waar na afloop mijn auto gewassen was. Blijer naar huis gaan kan bijna niet. Doe dus iets geks wat deelnemers niet verwachten en ze zullen er nog lang over napraten.

2. Raak de emotie

Wie is staat is om de emotie van deelnemers te raken zal langer herinnerd worden. Denk maar wat geluid of muziek oproept als een boxer of dartspeler begint aan de wedstrijd. Goed geluid bepaalt gelijk de sfeer van honderden of soms duizenden mensen. Bij zakelijke evenementen worden aankondigingen van presentaties of opkomsten van gastsprekers lang niet altijd voorzien van inspirerende muziek. Best vreemd eigenlijk. Van de sport valt dus wat te leren. Daarnaast wordt de emotie steeds vaker geraakt door de toepassing van nieuwe technologie. In de entertainment industrie is er een mooi voorbeeld van André Hazes Junior die via een hologram met zijn bekende overleden vader zingt. Gaan we hologrammen ook zakelijk toepassen bij evenementen? Als het aan ons ligt houden we alle technologische opties die de emotie raken open.

3. Maximaliseer de personalisatie

In onze vorige blog, “5 slimme tips voor een hogere opkomst” schreven we al dat je meer deelnemers naar evenementen krijgt als je gebruik maakt van verschillende uitnodigingsboodschappen. Dat betekent ook dat het zinvol is om je programma daarop aan te passen. Deel deelnemers op in logische groepen die bij elkaar passen en laat ze interactief met elkaar samenwerken bijvoorbeeld in korte workshops. Hierdoor zullen na afloop van het evenement jouw gasten dankbaar zijn voor nieuwe interessante contacten in hun netwerk.

Evenement producties worden steeds completer

Een evenement met de WOW-factor kan je ook geheel aan ons uitbesteden. Of het nu om geluid, licht, videowalls, vuurwerk, inrichting, decor, catering, gastheren en gastvrouwen of een toplocatie gaat.

Meer weten?

Klik hier om meer te weten over ons aanbod of neem contact met ons op.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Ook zin in een evenement? “Met z’n allen” doe je tegenwoordig zo
GROOTS denken, bij kleinere groepen die steeds groter worden…